در حال نمایش 2 نتیجه

نمایش 9 24 36

رنگ زرد:

رنگ زرد یکی از رنگهای گرم و جزو رنگهای اصلی محسوب می شود که در طیف های  تیره، روشن، طلایی،  لیمویی و کرم شناخته می شود.

در روانشناسی زرد نمادی از سرگرمی، خیرخواهی، خلاقیت، خرد و منطق، اصالت، اعتماد به نفس، شادی، خوش بینی و شور و اشتیاق است.

  • نمادی از اعتماد به نفس در زندگی و شور و هیجان است.
  • افراد علاقمند به رنگ طلایی منطقی و درون گرا هستند.
  • نشان دهنده خلاقیت و ایده های جدید است که راه را برای انجام بهتر کارها هموار می نماید.
  • افرادی که به فام زرد علاقه دارند زندگی را سخت نمی گیرند و ارتباط شان با دیگران بسیار گرم و صمیمانه است.
  • سوخت و ساز بدن را بیشتر می نماید در نتیجه باعث هوشیاری و تمرکز بیشتر حواس فرد می شود.
  • علاقمندان به لون طلایی معمولاً افرادی شاد هستند که لبخند را روی لبان شان حفظ می نمایند و سعی در خنداندن دیگران نیز دارند.

روان شناسی رنگ زرد :

افرادی که علاقه مند به این لون هستند معمولاً افرادی تنوع طلب و خلاق به حساب می آیند.

همچنین این افراد دوست دارند کارها را به روش های مختلف انجام دهند زیرا از کارهای تکراری خوش شان نمی آید و دوست ندارند که به روزمرگی دچار شوند.

این افراد دارای روحیه ای مملو از شور و اشتیاق و هیجان هستند و افرادی کاملا اجتماعی در سطح جامعه شناخته می شوند.

افراد علاقمند به فام لیمویی معمولا افرادی هستند که زندگی را به عنوان یک تفریح در نظر می گیرند  و آن را به خود سخت نمی گیرند.

افرادی که به این فام علاقه دارند معمولاً تمایل دارند که تحسین شوند و افرادی دانا به حساب بیایند.

این افراد به این دلیل که افراد منطقی هستند معمولا قبل از هر کار آن را تجزیه و تحلیل کرده و سپس آن را انجام می دهند.

کاربردهای رنگ زرد:

  • در بیشتر فرهنگ ها، نشانه ی شور جوانی، آفتاب، شادی و گرما است.
  • در ژاپن، زرد اغلب نشانه شجاعت است.
  • بیشتر برای طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه استفاده می شود.
  • برای طراحی اسباب بازی و لباس های نوزادان و کودکان بیشتر از فام زرد روشن استفاده می شود زیرا باعث جذب بیشتر کودک می شود.