09225231510
رنگ زرد:
رنگ زرد یکی از رنگهای گرم و جزو رنگهای اصلی محسوب می شود که در طیف های تیره، روشن، طلایی، لیمویی و کرم شناخته می شود.
در روانشناسی زرد نمادی از سرگرمی، خیرخواهی، خلاقیت، خرد و منطق، اصالت، اعتماد به نفس، شادی، خوش بینی و شور و اشتیاق است.
- نمادی از اعتماد به نفس در زندگی و شور و هیجان است.
- افراد علاقمند به رنگ طلایی منطقی و درون گرا هستند.
- نشان دهنده خلاقیت و ایده های جدید است که راه را برای انجام بهتر کارها هموار می نماید.
- افرادی که به فام زرد علاقه دارند زندگی را سخت نمی گیرند و ارتباط شان با دیگران بسیار گرم و صمیمانه است.
- سوخت و ساز بدن را بیشتر می نماید در نتیجه باعث هوشیاری و تمرکز بیشتر حواس فرد می شود.
- علاقمندان به لون طلایی معمولاً افرادی شاد هستند که لبخند را روی لبان شان حفظ می نمایند و سعی در خنداندن دیگران نیز دارند.
روان شناسی رنگ زرد :
افرادی که علاقه مند به این لون هستند معمولاً افرادی تنوع طلب و خلاق به حساب می آیند.
همچنین این افراد دوست دارند کارها را به روش های مختلف انجام دهند زیرا از کارهای تکراری خوش شان نمی آید و دوست ندارند که به روزمرگی دچار شوند.
این افراد دارای روحیه ای مملو از شور و اشتیاق و هیجان هستند و افرادی کاملا اجتماعی در سطح جامعه شناخته می شوند.
افراد علاقمند به فام لیمویی معمولا افرادی هستند که زندگی را به عنوان یک تفریح در نظر می گیرند و آن را به خود سخت نمی گیرند.
افرادی که به این فام علاقه دارند معمولاً تمایل دارند که تحسین شوند و افرادی دانا به حساب بیایند.
این افراد به این دلیل که افراد منطقی هستند معمولا قبل از هر کار آن را تجزیه و تحلیل کرده و سپس آن را انجام می دهند.
کاربردهای رنگ زرد:
- در بیشتر فرهنگ ها، نشانه ی شور جوانی، آفتاب، شادی و گرما است.
- در ژاپن، زرد اغلب نشانه شجاعت است.
- بیشتر برای طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه استفاده می شود.
- برای طراحی اسباب بازی و لباس های نوزادان و کودکان بیشتر از فام زرد روشن استفاده می شود زیرا باعث جذب بیشتر کودک می شود.